.

.

martes, 2 de febrero de 2016

LA PARAULA DEL DIA


Amb alguns dels meus alumnes, faig una xicoteta assamblea per a començar la sessió. En aquesta assamblea situem el dia que es avui, el que va ser demà i el que va ser ahir (amb les fletxes que es veuen a la imatge). També contem alguna cosa que ens va passar ahir i alguna cosa que farem dema. Veiem el temps que fa i el mes en què estem (tot açò depenent de les característiques de l'alumne).




El que més m´agrada d'aquesta xicoteta assamblea és la part de la paraula del dia. Cada día descobrim una pararla diferent, aquestes paraules faig que corresponguen amb camps semàntics de les estacions d l'any, activitats que és realitzen en aquest mes...etc.

Aniré penjant els mesos poc a poc vaja fent. Espere que vos agrade ;-).
----------------------------------------------------------------------------------------------

NEW ------> He felt una libreteta per a treballar la paraula del dia amb els alumnes que tenen lectoescriptura. 

----------------------------------------------------------------------------------------------


OCTUBRE




NOVEMBRE




DESEMBRE



GENER





FEBRER





(ja sé que febrer té 29 dies com a molt, però se m'ha colat)


MARÇ




ABRIL



MAIG




JUNY






lunes, 1 de febrero de 2016

EL SOBRE DE LA R




He agafat un sobre i he escrit una serie d'instruccions (aquestes instruccions poden variar segons les activitats que vols que el xiquet practique a casa). Jo he escrit les següents:





Dins del sobre he posats un loto amb el fonema que estem treballant a les sessions d'Audició i Llenguatge.

Al mestre a casa podeu trobar aquest banc de lotos en valencià:



LOTOS FONÈTICS de Joaquín Galiana Sanchis


Espere que vos agrade ;-).



PEQUEÑO AZUL, PEQUEÑO AMARILLO







El llibre que he treballat amb els meus alumnes, està il.lustrat per Leo Lionni, tan sols amb dos punts de colors crea una història molt curiosa i atractiva per als nostres alumnes.

Els dos xicotets colors es donen un fort abraç, el que fa que es converteixen en un únic color, la qual cosa fa que ningú no els reconega.
 El plor els fa retornar a la seva forma original, un descobriment que celebren i comparteixen amb tots els seus amics. Lionni transmet que no importen tant les diferències entre persones, però si la solidaritat, la comprensió i la convivència.

Ací podeu encontrar diferents recursos que he utilitzat per treballar el conte a l'aula.



Podeu vore el conte en format video-conte:







Per treballar el llibre he creat una cadena de contes, jo contaba el conte als meus alumnes, els meus alumnes contaben el conte a les seues cases (amb l' ajuda de una bolseta amb dues boletes de plastilina) i a través de l'agenda viatgera les mares em contaben que els havien contant els seus fills.



http://mamapapabubba.com/2015/02/25/the-day-the-crayons-quit-follow-up-story/




Podeu descarregar aquestes PLANTILLES COLORS per experimentar amb els alumnes com canvien els colors i les diferents formes.


Es molt interesant veure com ha treballat aquesta mestra amb els seus alumnes de 3 anys.
http://www.aprendiendoeninfantil.com/2014/05/pequeno-azul-y-pequeno-amarillo-de-leo.html

viernes, 13 de noviembre de 2015

EL DIA QUE LES CERES DE COLORS VAN DIR PROU!!!


de OLIVER JEFFERS de ANDANA editorial.





El dia que les ceres de colors van dir prou és una invitació a la creativitat, a mirar el món d'una manera diferent, més enllà de la gama de colors que ens brinda la natura.

Treballem el vocabulari, però en lloc de classificar per camps semantics classificarem les paraules per el color que tenen els objectes!!! He utilitzat aquesta fitxa per dibuixar objectes del color que triem. (Els accents els pose a mà, per què la tipogràfia no acepta accents)



Aquest ha sigut el resultat :-).










ALTRES ACTIVITATS MOOOLT INTERESANTS








jueves, 29 de octubre de 2015

EL LADRÓN DE PALABRAS



Este curso he empezado trabajando con el Ladrón de palabras, es un cuento escrito por Nathalie Minne y editado por Edelvives. A partir de este cuento pretendo trabajar la conciencia metafonológica, trabajando las palabras largas, cortas, palabras que empiezan y terminan igual, clasificarlas y ordenarlas igual que hace el Ladrón de palabras en el cuento.




Este es el video que he utilizado, realizado por el CEIP ENEBRAL, también podéis









Las fichas que he utilizado para el cuento elaboradas por mi.



Para trabajar la conciencia fonológica utilizo este material, de CREENA Navarra, lo plastifico y luego utilizo un rotulador y toallitas humedas para borrarlo y reutilizar las fichas.



COMECOCOS



Amb ells estem treballant, tant vocabulari, com paraules que començen amb un fonema determinant, fem preguntes, treballem vocabulari específic classificat per camps semàntics, els guardem al cartell i podem jugar amb ells tots els alumnes que venen a logo. :-)



Hem fet un cartell amb les intruccions per jugar al menja-caps i amb butxaques on guardem els menja-caps de cada grup d'alumnes que venen a logo.
Les intruccions que hem redactat son:

1. Preguntar un número del 1 al 10.
2. Obrir el "comecocos" tantes voltes com el número que ens han dit.
3. Preguntar quin color li agrada més.
4. Obrir el "comecocos" pel color que ens han dit i fem la pregunta.



Ací vos deixe la plantilla en blanc per imprimir, omplir, retallar i jugar!



Webs on podeu trobar "comecocos" per imprimir:






miércoles, 16 de septiembre de 2015

COMENÇA EL NOU CURS!!!


Arribes al col·legi nou, entres a la teua classe d'audició i llenguatge...i no hi ha cap prova per a poder realitzar una avaluació inicial en condicions... ací us deixe un mini recopilatori d'algunes proves les de sempre i algunes noves.



MANUAL de EVALUACIÓN DE LA COMUNICACIÓN Y DEL LENGUAJE http://dpto6.educacion.navarra.es/publicaciones/pdf/ecol.pdf

MARAL

GUIÓN DE LA EVALUACIÓN DE LAS DIMENSIONES DEL LENGUAJE

PLON

RFI

DISCRIMINACIÓN AUDITIVA DE FONEMAS

EVALUACIÓN DE CAMPOS SEMÁNTICOS, CONCEPTOS BÁSICOS, RELACIONES SEMÁNTICAS Y COMPRENSIÓN ORAL.

INTEGRACIÓN FONÉTICA